אי ציות לתמרור עצור 2018-10-14T14:53:15+00:00

אי ציות לתמרור עצור – אי עצירה בתמרור עצור

אי ציות לתמרור עצור היא בין העבירות הנפוצות ביותר בישראל ובכלל, ולאו דווקא בגלל שהנהגים אינם מצייתים לתמרור, אלא שאינם מדייקים בדרישות החוק, מה שפותח אפשרות בפני כל שוטר לתת דו"ח בגין אי ציות לתמרור עצור. למעשה, הרבה מאוד נהגים, ולא משנה מה הוותק שלהם על הכביש, עדיין אינם מבינים לחלוטין את הכללים על פיהם יש לציית לתמרור עצור.

תמרור העצור הוא תמרור מתומן בעל 8 צלעות בצבע אדום, ובמרכזו מופיעה כף יד בצבע לבן, המסמנת לנהג את ההוראה "עצור". צורתו הייחודית של תמרור העצור נובעת מהרצון שכל נהג המגיע לצומת מכל כיוון, יוכל לזהות את התמרור וידע על קיומו. עובדה זו נכונה עבור הנהג שעליו לעצור כמובן, אך גם עבור נהגים המגיעים מכיוונים אחרים לצומת, וחשוב כי ידעו על מעמדם בצומת ועל ההוראות החלות על התנועה החוצה. למראה התמרור המתומן, יודע כל נהג כי לדרך החוצה ישנה ההוראה לעצור, והוא יכול להמשיך, אמנם בזהירות, אך בחופשיות. השימוש בכף היד מאפשר לכל נהג לזהות את התמרור, ללא קשר לשפה אותה הוא דובר.

כללי ההתנהגות במפגש עם תמרור עצור

בפשטות, תמרור עצור מורה לנהג לעצור את רכבו בצורה מוחלטת, ולתת זכות קדימה לתנועה החוצה, לפני שהוא ממשיך בכניסה לצומת, כך שלמעשה ההוראה המלאה היא "עצור ותן זכות קדימה". נהג שיעצור, אך ימשיך מייד לאחר מכן מבלי לתת זכות קדימה לתנועה החוצה, יחשב כאילו עבר עבירה של אי ציות לתמרור עצור.

העצירה צריכה להתבצע במקום בו ניתן לראות את התנועה החוצה, ובמידה ועל גבי הכביש משורטט קו עצירה לבן, יש לבצע את העצירה לפני קו העצירה. במידה והתמרור מוצב בצד ימין של הדרך, ההוראה חלה על כל המגיעים לתמרור, הן נהגים הפונים ימינה והן נהגים הפונים שמאלה. במידה והתמרור הוצב בצד שמאל בלבד, ההוראה חלה על הפונים שמאלה או המבצעים פרסה שמאלה בלבד. במידה ושדה הראייה לפני התמרור הוא מוגבל, יש לבצע עצירה לפני קו העצירה, ולאחר מכן להתקדם מעט, לעצור שוב במקום בו שדה הראייה מאפשר לנהג להבחין בצורה מלאה בתנועה החוצה, לתת זכות קדימה ורק כשהצומת פנוי, להיכנס אליו.

שיטת אכיפה בעבירות הקשורות לתמרור עצור

שיטת האכיפה עבור תמרור עצור היא באמצעות שוטרים במארב. ההוראות מנחות את השוטר לשמור על קשר עין רצוף עם הנהג העבריין, ולעמוד במקום בו הוא יכול לראות בבירור את קו העצירה. חובת העצירה היא חובה מוחלטת ואינה נתונה לשיקול דעתו של הנהג. בהתאם לכך, שוטר רשאי לתת דו"ח בגין אי ציות לתמרור עצור, לכל נהג שלא עצר על פי הכללים שהוסברו. עניין מתן זכות הקדימה לאחר העצירה דווקא כן נתון לשיקול דעתו של הנהג, אך גם של השוטר במארב, ולכן חשוב לקיים את הוראות התמרור במלואן, ופרט לביצוע העצירה המוחלטת, גם לתת זכות קדימה.

העונש על אי ציות לתמרור עצור

העונש המוטל על נהג שלא ציית לתמרור עצור נחלק לשניים:

  • אי ציות לתמרור עצור ללא סיכון ציבור המשתמשים בדרך היא עבירה שבצידה קנס של 250 ₪ ו-4 נקודות על פי שיטת הניקוד
  • אי ציות לתמרור תוך סיכון ציבור המשתמשים בדרך, היא עבירה הכרוכה במתן זימון לבית המשפט. כמו כן, במקרה כזה, לקצין משטרה ישנה סמכות לבצע פסילת רישיון מנהלית למשך 30 יום, ובמקרה של הרשעה יוטלו על הנהג 10 נקודות על פי שיטת הניקוד. סיכון הציבור מתקיים למשל כאשר אי העצירה גרמה לרכב החוצה לבלום בחירום או לסטות מכיוון נסיעתו.

מה עושים אם נתפסתם?

במידה ונתפסתם וחשוב לכם להוכיח את חפותכם, הדבר הנכון לעשות הוא לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה, שמכיר את כל ההיבטים המהותיים והטכניים שעל בסיסם ניתן לבנות קו הגנה. ייצוג עצמאי הוא כמעט חסר סיכוי, אלא אם יש בידיכם הוכחות מצולמות. בכל מקרה אחר, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין תעבורה, בכדי לחסוך גם את הפסילה המנהלית, גם את הקנס שייקבע על ידי בית המשפט וגם את 10 הנקודות שהוטלו עליכם.

קיבלת דו"ח על אי עצירה בתמרור עצור?

חייג עכשיו לעו"ד דמיטרי אניקין
03-525-4313 או 052-640-0119

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, חייגו עכשיו 03-525-4313
או השאירו פרטים





Your browser does not support JavaScript!. Please enable javascript in your browser in order to get form work properly.

דיני תעבורה

הגירה

פלילי

דיני עבודה